Booth

17 January 2013

Pertama Kali Kerja di Tempat Kerja Pertama.



Assalamualaikum .

Hai . 

Untuk maklumat kalian, penulisan kali ini agak panjang . Hihi, dah kepam lama dah cerita . 

STPM sudah berlalu sebulan yang lalu. Hanya berdoa dan berserah je lah keputusan yang bakal diperoleh. Doakan saya dapat pointer 3.7 ke atas eh. Thank you ... -



Ye, zaman belasan tahun telah pergi dengan jayanya dan tahun ni saya akan berganjak ke umur 20 tahun. Hmmm, kenalah terima hakikat yeen oii~ Zaman sekolah telah berakhir dan kini saya masuk ke dunia pekerjaan yang penuh dengan onak duri ranjau belukar (cewahh, orang yang kata macam tu.) Hii, eh kejap,Maizurin kerja ?!! (please jangan pelik!)

Saya mengaku saya memang takde pengalaman memiliki majikan sebelum ni.  Dulu, masa habis SPM saya memang tak kerja sebab kununnya nak habiskan lesen laa, itu laa ini laa . Mak ayah saya pun ok je . Paling berani pun saya buat bisnes online jual tudung dan beg. Huhu.

Namun, bila dah habis STPM ni kalau tak kerja rasa macam.....- arghhhhh mana aku nak cekau duit! <--- berkata dalam hati. hihi. Masa zaman sekolah boleh lah tiap minggu ayah bagi duit poket dengan duit minyak . Now, NO MORE. By hook or by crook I must find a job . Tapi saya tak pernah kerja sebelum so memang zero pengalaman lah kan. Sobss sobss (T.T) 

13 Disember 2012 - Tarikh ni merupakan pengalaman kedua saya pergi interview. First time dulu masa SPA. Interview di mana? Haaa, interview dekat tempat kerja saya sekarang ni la . Hihi. Masa interview tu saya rasa macam tak sedia sangat . Saya pergi interview dengan kawan saya . Miss M. Miss M sangat expert mengisi borang kerja sebab dia lebih berpengalaman. Saya ni isi borang kerja pun tak betul. Ada yang salah isi dan comot! OMG, Borang tu comot sebab siapa entah makan bubur pulut hitam kat meja tu then tak lap. 

Hampeh sangat rasanya saat itu.

Kemudian lepas isi borang tu saya oberve lah kawasan sekeliling sambil berniat dalam hati semoga mereka terima saya bekerja di sini. Heee :D Tak lama lepas tu, kami pun dipanggil untuk di interview . Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar . Jika diterima, mereka akan call lagi 4 hari dan saya pun menunggu dengan penuh sabo-nya. 


Selepas 4 hari menunggu, akhirnya mereka menelefon saya. Alhamdulillah saya dapat kerja tu iaitu sebagai Receptionist + sometimes as a small clerk.

Ehh jap, saya ni asek cerita je 'kerja tu' tapi tak bagitau pun kat mana kan? Hmm, kalau nak tahu saya kerja di...-jeng jeng jeng~

(......to be continued.....)


















ERRRRRR ~





















Okaylah saya bagi hint eh. Letak gambar je boleh?



Ok, ini hint je. Nanti bila free saya update lagi. 

Salam ;)







5 comments:

Unknown said...

La...kata entryni panjang..hehe...

IMA SALSUZAIMA said...

wh.bestnye dh msuk alam pekerjaan.buat kerja mesti ikhlas tau tak kira apa pekerjanya.:)

Nyamuk Terbang said...

wah dah kerja ey??kiter bertapak lagi dekat ipta nie haa

fatin aziz said...

wow dapat gaji nanti jgn lupa belanja plak..hehe

fatin aziz said...
This comment has been removed by the author.

Your IP number is : AWAS ! TINDAKAN ANDA DI BLOG INI SEDANG DIPERHATIKAN