Booth

24 January 2013

RECEPTIONIST PALING BERTUAH ABAD INI -


Assalamualaikum 

Hai .



-click gambar untuk tumbesaran-

KOTA RAINFOREST RESORT !

Yesss! This is a resort nearby Kota Tinggi Waterfall.

Sungguh bertuah diri ini sebab dapat kijee kat resort yang tenang, nyaman, serba hijau dan ala ala overseas getewww kalau hari hujan la kan~ Hihi . Almaklumlah, konsep resort pun ''BACK TO NATURE'' so this is the best place to rest with peacefull surroundings - senyum :)

17 Disember 2012 - Ini merupakan pekerjaan pertama saya sepanjang perjalanan hidup ini. Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar.  Cuma di minggu pertama je saya rasa macam nak pitamm sebab yelah saya kan baru kerja, banyak benda yang tak faham lagi dan semua itu perlu saya belajar. Bila dah terbuat salah baru rasa macam - Owhhh, macam ni jadinya kalau salah dan lepas ni jangan buat lagi sebab dah tau dah apa kesannya. Seronok sebenarnya kerja sebagai receptionist ni. 

Seronok kenapa?

Haaa, rasa seronok sebab dapat belajar macam mana nak berhadapan dengan karenah manusia dan cara berkomunikasi - ehemm ehemm perkara ni juga saya anggap sebagai latihan untuk saya sebelum melanjutkan pelajaran ke universiti kelak . Nak jadi cikgu okayy so mesti pandai cakap dan kawal keadaan. Selain itu, antara tugas yang perlu saya lakukan ialah angkat call, melayan customers, menguruskan keadaan bilik dan kunci bilik , mengetahui kesemua tugas yang sedang dilakukan oleh pekerja lain dan paling mencabar ialah membuat keputusan dalam masa yang singkat dan mengagak pemikiran serta kehendak guest . Di pendekkan cerita tugas saya ialah pengurusan secara menyeluruh secara minima namun jika maksima ianya lebih baik ! -


-Lobby-

Mengenai hubungan bersama rakan sekerja pula amatlah baik . Kami semua ibarat keluarga. Di sini saya mempunya abah, mak, kakak, abang, dan semuanya lah yang mengambil berat tentang saya. Maklumlahhh, kat situ saya yang paling muda dan manjaaaaa ~ -Puii, sila muntah! Haha . 

Makanan pula resort sediakan so memang awesomeeee!

Majikan saya sangat lah baik hati. Aduiii syahdu tau nak cerita kebaikan mereka loving husband and wife. Selain daripada berbudi bahasa yang tinggi, mereka juga amat bertimbang rasa dan menjaga kebajikan sosial emosi pekerja. Mereka menegur dengan berhemah andai pekerja membuat kesilapan. Kalau tak paham, better lah tanya kat boss sebab boss akan explain sehabis baik dan sediakan contoh untuk memudahkan kerja kita. 

Huhu, yang paling best masa bulan Disember lepas 2 sambutan hari jadi dilakukan . Walaupun hanya potong kek tapi cukup menghiburkan dan menceriakan . 3 Januari lepas pula pihak resort buat Family BBQ Night! Malam tu seronok sangat sebab macam² agenda ada. Pertandingan Karaoke, rebut kerusi, tiup belon, dan menari. Hihi, alhamdulillah saya menang tempat ketiga pertandingan Karaoke. - Okayy, ini poyoo~! 

Hmm, resort tempat saya kerja ni menyediakan makanan kepada semua staff. Kakak kitchen akan tapaw semua makanan untuk staff la . Saya bawak tapaw sendiri sebab tak selesa la nak share. One day tu someone amek tapaw saya. Huwaaaa sedihnya! Sedih lah sebab first I dont like sharing my tapaw then because I'm so Hungry ! My boss asked me if I'm done my dinner or not . Then, I told him about my tapaw . You know what happen after that?!

My boss igored me ?

My boss yelling at me as I'm so childish ?

No no no !

All wrong .

My boss going to kitchen then cooked me Fried Chinese Noodles .

Yummmeyyhh?

Not really . 

But it was so

Yummeyhh yummeyhh hao liao !

Haha . over tak I cerita uolsss~  Serius kerja sini memang best . Hehe, Next time saya cerita pula apa yang ada dan aktiviti di resort tempat saya kerja ni eh. Till then , bubyeee :)






No comments:


Your IP number is : AWAS ! TINDAKAN ANDA DI BLOG INI SEDANG DIPERHATIKAN